Holiday Drive

Hengerfejes?

2017. május 23. - Holidaydrive

 

Mindenki hallotta vagy tapasztalta már, hogy autószerelők, szervizek szakkifejezéssel élve „lehúzzák” a kuncsaftot, valótlan hibákat mesélve be nekik. Amúgy is pofátlanul drágán dolgoznak sok helyen, de a lustaság még ennél is rosszabb. Ez itt egy BMW e46 hűtőrendszerének története.

 

Az autót amikor megvettem, a próbaút után vettük észre (bár lehet hogy a nepper tudta, csak jól szinészkedett) hogy a hűtő egy helyen repedt, és ömlik belőle a hűtőfolyadék. Semmi baj, mondta, rendel hozzá újat és minden rendben lesz. Egyébiránt az autó tényleg rendben volt, 178 ezer valós kilométerrel, gyönyörű fészliftes kasznival. Az új Nissan hűtő rendben is volt, de ezekre az autókra jellemző, hogy ha a hűtőrendszert megpiszkáljuk, szépen sorban minden tönkremegy. Így is történt, 2 hét múlva újra gejzírként mindent beterített a hűtővíz, hazafelé menet út közben kénytelen voltam betérni egy német nem BMW márkaszervizbe, ott is kellett hagynom az autót. 20 ezerért ki is cserélték egy német márkára a termosztátot.

 

A rejtély azonban csak most kezdődött ugyanis, a hűtővíz pontosan egy évig apránként fogyott az autóból, senki nem tudta megmondani miért. Akárhogy kerestem, semmi nyoma nem volt, mindenki azzal traktált hogy hengerfejes az autó, megeszi a vizet. Nem akartam hinni nekik, majd amikor teljesen véletlenül észrevettem, hogy a kiegyenlítő tartály oldalán csordogál lefelé a víz, (eddig nem láttam, mert innen is hamar elpárolog) nagyon megkönnyebbültem, hogy végre megvan, nem kell állandóan a víz miatt stresszelni. Előtte elvittem ugyanabba a márkaszervizbe, hogy nézzék át, mert fogy a víz és nem tudom miért, de ők csak álldogáltak felette, hogy nem értenek BMW-hez, a 3500 forintot viszont elkérték.

Szóval kiegyenlítő tartály, hopp 14 ezer, ismerős kicserélte, már nem akartam a fent említett márkaszervizbe vinni. Ezután viszont újra lehangolódtam, mert a víz ugyanúgy fogyott, annak ellenére hogy a tartályon tényleg volt egy hajszálrepedés amin kifolyt a víz, az újjal pedig ilyen nem fordulhatott elő. Ekkor lett elegem, kétségbeesetten hívogattam szerelőket, már volt vagy 6 BMW-hez értő szerelő száma a telefonomban, de végül após adott egy számot – a szomszéd kis faluban van egy bácsi, aki nem ismeri ugyan a BMW-t, de jó szerelő. Fel is hívtam, mondom hengerfej gyanús az autóm, rá tudna nézni?

18073282_1132273576877762_525810478_n.jpg

Nem is látszik a képen, hogy hol a repedés, csak a rászáradt fagyálló

Pár nap múlva mentem is hozzá, elmondtam a panaszt, fogy a víz, a többi szerelő hozzá sem tud szólni. „balfaszok!” jegyezte meg, majd egyből a leglogikusabb megoldást javasolta: nyomassuk meg a rendszert levegővel. Ilyenkor a túlnyomás szabályzó szelep helyére egy nyitott szelepet csavarunk be, amire rákötjük a sűrített levegős palackot, majd a teljesen lezárt vízrendszert nyomás alá helyezzük, kb. (1.6 atmoszféra) és 10 perc után már látszott is hogy hol a hiba. A blokk mögött egy vízcső szorító bilincs volt kilazulva. Hogy a rohadás állna bele, itt ha folyik a víz egyből el is párolog a hő miatt, ezért nem láttuk soha, viszont így álló motornál szépen látszott. Néhány dolgot ki kellett venni ugyan hogy hozzáférjen a mester, de másfél óra alatt meg is volt, nem kellett hozzá venni semmit. „a lottón legyen úgy ötösöm, mint hogy ez mostmár nem fog folyni” ahogy ő mondta, és valóban, azóta nem fogyott víz.

Szóval ennyi, ha egy kicsit akar dolgozni, alkotni valamit az ember, akkor pillanatok alatt megoldja a problémát, ha viszont szarunk bele az egészbe, meg sem nézzük mi lehet a baj, nem lesz eredmény.

A bejegyzés trackback címe:

https://holidaydrive.blog.hu/api/trackback/id/tr4512534691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása